loading...
داستان عشق من به یه مرد ...
عاشق بازدید : 189 شنبه 26 دی 1394 نظرات (0)

خانواده به عنوان کوچکترین واحد اجتماعی ، اساس تشکیل جامعه و حفظ عواطف انسانی است و الگوی زندگی ادمی است . خانواده به عنوان الگوی زندگی باید هر چه بیشتر مورد توجه قرار گرفته و تلاش بشود که از اختلاف خانوادگی جلوگیری به عمل اید .

الگوی زندگی سالم

الگوی زندگی سالم

 

الگوی زندگی سالم در تربیت انسان ها نقش بسزایی دارد . همه ما رویاهایی در سر داریم که ریشه در عمیق ترین نیازهای ما دارد و مهم ترین هدف ، تحقیق این رویاهاست . می خواهیم با یک الگوی زندگی سالم  دنیای بهتری بسازیم ، دنیایی که در آن ، خوشبختی ما تضمین شود و از لحظه لحظه عمر خود لذت ببریم .

الگوی زندگی سالم

در کودکی همه ما بیش و کم با مفهوم دوست داشتن آشنا می شویم . در سالهای آغازین زندگی دوست داشتن خود به نظرمان طبیعی به نظر می رسد . اما کم کم می آموزیم که باید دیگران را برخود مقدم بدانیم ، زیرا اگر چنین نکنیم ما را خودخواه و مغرور می خوانند ! و این آغاز مشکلات بسیاری است که گریبانگیر ما می شود .

چرا باید دیگران را بر خود مقدم بشماریم و دوست داشتن خود را پنهان کنیم ؟

چرا باید تظاهر کنیم که دیگران مهم تر از خود ما هستند ؟ و در حالی که زیر بار انبوه روابط تحمیلی خرد شده ایم ، لبخند بزنیم و زیر لب تکرار کنیم که از دیدار شما بسیار خوشوقتم !

چرا وقتی همسرمان به احساسات ما بی توجه است و نیازهای ما را درک نمی کند ، لب به دندان می گزیم و سکوت پیشه می کنیم و منتظر می مانیم تا معجزه ای صورت گیرد و یا زمان ، مشکل ما را حل و فصل کند ؟

عشق اوج روابط دو انسان زن – مرد است . عشق عالی ترین تجلی احساس و اندیشه آدمی است . عشق یعنی توانایی و تمایل به اینکه اجازه دهید فردی که برایتان عزیز است و شما او را انتخاب کرده اید آزادانه و از صمیمیت خواسته های شما را برآورده سازد .

عشق ، با دوست داشتن خودتان آغاز می شود چون اگر خودتان را دوست نداشته باشید ، دوست داشتن دیگران ، بی معنا خواهد بود . داشتن الگوی زندگی سالم به پیشرفت ما کمک زیادی میک ند .

اهمیت خانواده در الگوی زندگی سالم

خانواده به عنوان کوچکترین واحد اجتماعی ، اساس تشکیل جامعه و حفظ عواطف انسانی است و الگوی زندگی سالم ادمی است . خانواده باید هر چه بیشتر مورد توجه قرار گرفته و تلاش بشود که از اختلاف خانوادگی جلوگیری به عمل اید .

یکی از عوامل موثر در رفتار خود ، خانواده است . محیط خانواده نخستین و با دوام ترین عاملی است که در رشد شخصیت افراد تاثیر می گذارید . کودک ویژگی هایی از والدین خویش به ارث می برد و از این راه پدر و مادر زمینه رشد و پیشرفت افراد را فراهم می نمایند . نفوذ والدین در کودکان تنها محدود به جنبه های ارثی نیست ، بلکه در اشنایی کودک با زندگی جمعی و فرهنگ جامعه نیز خانواده نقش مهمی را ایفا می کند . موقعیت اجتماعی خانواده ، وضع اقتصادی آن ، افکار و عقاید ، آداب و رسوم ، ایده آل ها ، آرزوهای والدین و سطح تربیت آنان ،در در الگوی زندگی و رفتار کودکان نفوذ فراوان دارد . شکل و ساختار خانواده ها ، طرز ارتباط هر یک از اعضای خانواده با یکدیگر و جامعه ای که خانواده در آن به سر می برد ، در تمامی موارد یکسان نیست . بنابراین تاثیر خانواده ها در رفتار افراد مختلف است .

خانواده الگوی زندگی سالم

نقش خانه  در الگوی زندگی سالم چیست ؟

خانه محلی است که کودک در آن کارهای گوناگون را فرا می گیرد . گاهی والدین آگاهانه چیزهایی به کودک می آموزد ، اما در موقعیت های متعدد دیگر ، کودک از روش کار و رفتار والدین چیزهایی را فراهم می گیرد که خود آنها متوجه نیستند . کودک در خانه تجارب فراوانی کسب می کند . از طریق این محیط کوچک است که کودک با دنیای بیرون آشنا می گردد  و با کودکان دیگر و بزرگسالان که به مناسبتی به خانه رفت و آمد دارند ، تماس حاصل می کند . خانه یک الگوی زندگی سالم به تمام معناست .

بنابراین کودک یاد میگیرد که کارها را با شور و هیجان انجام دهد . کودک علاوه بر اینکه از مشاهده رفتار والدین ، به تدریج آنها را می شناسد ، راه و رسم زندگی و مهارت های زیستی را نیز با تقلید از اعمال آنها فرا می گیرد . به گزارش اسان طب  کودکان مانند بیشتر بزرگسالان خیلی زود امور را تعمیم می دهند ، وقتی کودک ، رفتاری از والدین خود مشاهده کرد ، تصور می کند دیگر بزرگسالان نیز همین گونه عمل می کنند . مثلا اگر پدرش همیشه با خشونت رفتار کند یا با پدر و مادر مشاجره دارد ، به نظر او همه پدر و مادرها همین وضع را دارند ، آنچه درباره پدر و مادر درک می کند ، نسبت به دیگران تعمیم می دهد . محیطی که کودک در آن متولد می شود و رشد می یابد ، مهم ترین نقش را در چگونگی رفتار دوران کودکی او دارد . از آن مهم تر ، این محیط عمیق ترین تاثیر را در رفتار عمر جوانی او نیز خواهد داشت .

 

منبع مطلب الگوی زندگی سالم : سایت آسان طب

http://asanteb.com/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
ღ♥ღسلام خوبــے ؟ ღ♥ღ

منم یه آدمم مثل بقیـﮧ
یـﮧ روز به یـﮧ مرد دل بستم یـﮧ مرد مهربون
یـﮧ روز دیگـﮧ اون منو از خودش جدا کرد
دوس ندارم خاطرات بدمو بنویسم
پس خاطرات خوشِ با عشقمو مینویسم

ღ♥ღღ♥ღღ♥ღღ♥ღღ♥ღღ♥ღღ♥ღ

یه تیکه شعر از خواننده مورد علاقم مجید خراطهای عزیز میگم:
توی این خونه میپیچید همیشه بوی عطر تو،
بازم باختم توی بازی بازم یکی به نفع تو

شاید یک روزی این حرفام منو یاد تو بندازه،
بفهمی عاشقت بودم بدون حد و اندازه

تو که رفتی و بارونی ولی قلبم پر از درده،
اخه کی مثل من دورت مثه پروانه میگرده

اصلا چی شد به این زودی شدم دلداده و ولگرد،
کی دستاشو گرفت این بار که دستای منو ول کرد

چیکار کردی که بعد از تو تموم خونه داغونه،
نه انصافا چیکار کردی که از دنیا دلم خونه

فضای خونمون بی تو مثه انبار اندوهه،
چیکار کردی که بعد از تو تموم خونه بی روحه

شبو فکرو خیال تو چرا خوابم نمیگیره،
نه تنها لحظه هام حتی تموم خونه دلگیره

حالا که شب به شب رفتو تو هم تنهایی سر کردی،
توی تنهایی میپوسم نمیزارم که برگردی

نمیخوام دیگه برگردی تو که تنها نمیمونی ،
ولم کردی به جرمی که خودت حتی نمیدونی

منم میرم از این خونه خداحافظ درودیوار،
خداحافظ شکستم من به یاد اولین دیدار
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بنظرتون عشــق من به عشقــم «سجاد» چقدره؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 116
  • بازدید ماه : 112
  • بازدید سال : 1,215
  • بازدید کلی : 9,189